BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, October 19, 2009

Hidup

Hari ni hari yang memilukan bagi semua orang,oops..minggu yang memilukan...semua asyik tensen,nak marah,moody...ada masalah dan banyak lagi....

Hidup orang kat sekeliling aku semakin dipenuhi masalah2 dunia,masalah2 dengan keluarga ada yang sedih,ada yang duka,banyak konflik..sampaikan aku sendiri rasa hidup aku sedih bila tengok member2 semua sedey...

Menulis kali ni pun untuk memuaskan hati,untuk luahkan betapa aku terlalu rindukan famili aku di umah...ye la,walaupun still kat Malaysia,dah lama tak balik umah...homesick dah mula melanda,tapi still maintain depan kawan2...cool la sangat...aku semakin rindu masakan tomyam mak aku...

Cuti 4 hari minggu nie aku habiskan kat umah kawan aku,Izat Azizi(Botet) kat Shah Alam...Mula2 tak nak ikut g umah dia,nak stady la sgt..tapi bila pergi umah dia baru tahu,hahaha...

Umah ntuk stady,bayangkan buku sahaja daam satu rumah,tanpa tv,internet dan line tepon yang kadang2 ta da,kejap ada ejap ta da balik..memang hidup zaman 80-an la...

haha.....apa pun minggu ni,aku hepi jugak sebab aku spent banyak masa dengan kawan2,macam aku wat kat matrik dulu...esok pulak 20 hb...viva akan melanda hidup ini,viva ni test untuk amali experiment...pe pun hidup kena hepi...

hurm...ta da g artikel yang ingin ditulis,cuma aku nak cakap rindu kat Abg Mukhlis,haha....berjuanglah sahabatku di Rusia....ape pun aku blajar something minggu nie...

Hidup memang tak mudah,walaupun kita cuba senangkan hidup dengan tak mencari masalah,masalah tetap akan ada,dan kita kena tabah hadapi dugaa hidup...da bila kita ada masalah,kawan2 yang akan menggembirakan hidup kita...

Lecturer aku pun ada cakap,kalau kita sayangkan seseorang,jangan tangguh2 untuk cakap kita sayangkan oranag 2 sebab mungkin kita tak kan berpeluang cakap benda tu bila dia dah ta da t...aku cuba memahami, dan bayangan arwah Hazrol kembali menyelinap ke otak aku....Al-Fatihah buat mu Hazrol....taching la pula...

ape pun kawan2 ku tabah la hadapi hidup selama aku ada,aku akan cuba bahagiakan semua orang di sekeliling aku.....

0 comments: