BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, November 17, 2009

Aku,Kau,Mereka,Kita


Tiada manusia dilahirkan sempurna..ada saja kelemahan manusia dalam setiap hari dia melalui kehidupan...manusia sendiri tak pernah lekang dari membuat salah dan menyalahkan orang lain...kerana manusia hidupnya adalah lebih mudah untuk menyalahkan dari berfikir tanggungjawab mencari kelemahan itu sendiri dan memperbaiki dirinya.

Tiada manusia yang pernah hidup hanya dengan kegembiraan.Orang yang berharta sekalipun tidak pernah lekang dari kesunyian dan kesedihan.Sifat manusia itu perlukan teman dalam hidupnya kerana manusia itu sendiri diciptakan berpasangan.Aku engkau.Dan AKU,KAU harus mencari teman untuk menjadi mereka..untuk menjadi KAMI..




Aku terbayang balik cta KAMI..walaupun berkisar tentang kehidupan remaja,tentang sekawan remaja yang mencari identiti hidup,yang cuba hidup dalam alam mereka sendiri,moral-moral cerita ini sanagt jelas.Aku.Engkau.KAMI....manusia perlukan teman dan senyuman terukir bila teman ada di sisi....

Semakin aku berpikir,semakin aku sedar,hidup aku dikelilingi teman2 yang banyak menolong,membantu,bersama-sama melalui pahit getir hidup tak kira masa...teman yang membetulkan kesilapan2 manusia ini dalam hidupnya..kerana teman adalah pembetul kesilapan dalam hidupku..dan bila aku mula merasai erti sebuah kekesalan,teman membawa erti sebuah persahabatan,harapan,dan kegembiraan...

Teman...
Bukan mudah untuk mengungkapkan,Kau,Aku.Kita teman.kerana persahabatan itu terlalu abstrak seperti perasaan di dalam hati..tak dpat dilihat,tak dpat dipegang,tpi jelas terasa...Itulah teman bagi diriku..bukan hanya sekadar individu,tapi sebahagian dari hidupku...Aku mengharapkan Tuhan(Allah) itu adil,aku sedar hidup ini memang adil..aku diberikan ibu,ayah,teman,sebagai pendamping suka dan duka,sebagai pembimbing betul dan salah,sebagai aku,kau dan KITA,KAMI....

0 comments: